Місцеві центри  

   

Корисні посилання  

Офіційне інтернет-представництво Президента України
Верховна Рада України
Кабінет Міністрів України
Міністерство юстиції України
koord c
 
   

Статистична інформація  

На сайті 218 гостей та відсутні користувачі

   
mod_jvcountermod_jvcountermod_jvcountermod_jvcountermod_jvcountermod_jvcounter
106
400
828
8562
220717
   

Прозорість системи управління

Доводимо до відома адвокатів.

Деталі

Зміни у чинному законодавстві.

  •                               Закон  України  N2  1632Л/ІІ  «Про  здійснення  правосуддя  та  кримінального провадження у зв'язку з  проведенням антитерористичної операції»;
  •                                Закон  України  N9  1631-Л/ІІ  «Про  внесення  змін  до  Кримінального

процесуального  кодексу  України  щодо  особливого  режиму  досудового розслідування  в  умовах  воєнногонадзвичайного  стану  або  у  районі проведення антитерористичної операції»;

  • Закон  України  №  1630Л/ІІ  «Про  внесення  змін  до  Закону  України  «Про боротьбу з тероризмом»  щодо  превентивного затримання у  районі  проведення антитерористичної  операції  осібпричетних  до  терористичної  діяльності,  на строк понад 72  години».

Так,  Закон  України  N9  1632-\/Н  «Про  здійснення  правосуддя  та кримінального  провадження  у  зв'язку  з  проведенням  антитерористичної операції» врегульовує  питання  визначення  територіальної  підсудності  в  районі проведення  антитерористичної  операціїпідслідності  кримінальних правопорушеньвчинених  в  районі  проведення  антитерористичної  операції,  а також  у  разі  зміни  меж  району  проведення  антитерористичної  операції  або завершення антитерористичної операції.

Закон  передбачає  механізм  визначення  судів для  розгляду судових справ

судами  першої  та  апеляційної  інстанцій  та  здійснення  досудового розслідування  кримінальних  правопорушеньякщо  здійснення  правосуддя  та досудового  розслідування  в  місцяхщо  визначені  чинними  законами,  є неможливим.

Зокремавизначення  судів  для  розгляду  таких  судових  справ покладається  на  голів  вищих  спеціалізованих  судів,  а  на  Державну  судову адміністрацію  покладається  складення  переліку місцевих та  апеляційних судів, які  знаходяться  в  районі  проведення  антитерористичної  операції  і  в  яких неможливо  здійснювати  правосуддя,  та  направлення  відповідних  подань  до голів  вищих спеціалізованих судів для  прийняття зазначених рішень.

Такожвирішується  питання  підслідності  кримінальних  правопорушень,

вчинених  в  районі  проведення  антитерористичної  операціїу  разі  якщо здійснення  досудового  розслідування  є  неможливим.  Так,  підслідність кримінальних  правопорушеньвчинених  в  районі  проведення антитерористичної  операції,  у  випадках  неможливості  здійснювати  досудове розслідуваннявизначатиметься  Генеральним  прокурором України.

Закон  України  N°  1631-\/ІІ  «Про  внесення  змін  до  Кримінального

процесуального  кодексу  України  щодо  особливого  режиму  досудового розслідування  в  умовах  воєнногонадзвичайного  стану  або  у  районі проведення  антитерористичної операції» передбачає,  зокремазастосування особливого  режиму  досудового  розслідування  в  районі  проведення антитерористичної  операції.  Так,  у  районі  проведення  антитерористичної операції  прокурори  у  разі  неможливості  виконання  відповідних  повноважень слідчим  суддею  матимуть  право  розглядати  клопотання  і  приймати  рішення про тимчасовий доступ  до  речей  і документів  (статті  163-164  КПК),  обшук житла чи  іншого  володіння  особи  (статті  234-235  КПК),  проведення  негласної  слідчої (розшуковоїдії  (статті  247-248  КПК),  а  також  задовольняти  клопотання  щодо обрання  запобіжного  заходу у  вигляді  тримання  під  вартою  на  строк до  ЗО  діб

осібщо  підозрюються  у  вчиненні  злочинів  проти  основ  національної  безпеки

Українипроти  громадської  безпекипроти  громадського  порядку  та моральностіпроти  авторитету  органів  державної  владиорганів  місцевого

самоврядуванняпроти  правосуддя,  а  також  проти  миру,  безпеки  людства  та

міжнародного  правопорядку без  рішення суду.

Відповідно  до  абзацу  дев'ятнадцятого  частини  першої  статті  1  Закону

України  «Про  боротьбу  з  тероризмом»  антитерористична  операція  -  комплекс

скоординованих  спеціальних  заходівспрямованих  на  попередження, запобігання  та  припинення  терористичної  діяльностізвільнення  заручників, забезпечення  безпеки  населеннязнешкодження  терористівмінімізацію наслідків терористичної діяльності.

Район  проведення  антитерористичної  операції  -  це  визначені керівництвом  антитерористичної  операції  ділянки  місцевості  або  акваторії, транспортні  засобибудівліспорудиприміщення  та  території чи  акваторіїщо прилягають  до  них  і  в  межах  яких  проводиться  зазначена  операція  (абзац двадцятий  частини  першої  статті  1  Закону  України  «Про  боротьбу  з тероризмом»).

Законом  України  N°  1630-\/Н  «Про  внесення  змін  до  Закону  України  «Про боротьбу  з  тероризмом»  щодо  превентивного  затримання  у  районі

З проведення  антитерористичної операції осібпричетних  до  терористичної

діяльності,  на  строк  понад  72  години» статтю  14  Закону  України  «Про боротьбу  з  тероризмом»  доповнено  новою  частиноюзгідно  з  якою  з  метою

захисту  громадяндержави  і  суспільства  від  терористичних  загроз  у  районі

проведення  довготривалої  антитерористичної  операції,  як  винятокможе

здійснюватися  превентивне  затримання  осібпричетних  до  терористичної

діяльностіна  строк  понад ніж 72  години, але  не більше  ніж на  ЗО діб.

Крім  цьогозазначений  Закон  доповнено  новою  статтею  15-1 «Особливості  превентивного  затримання  у  районі  проведення антитерористичної операції осібпричетних до терористичної діяльності». Цією статтею  встановлюєтьсящо для  відвернення терористичних загроз у районі  проведення  антитерористичної  операції  превентивне  затримання  осіб, причетних  до  терористичної  діяльності,  на  строк  понад  ніж  72  години здійснюється  відповідно  до  кримінально-процесуального  законодавства  з урахуванням  особливостейвстановлених  цим  Законом.  Його  граничний  строк не  може  перевищувати  ЗО  діб,  а  підставою  для  нього  може  бути  наявність лише обґрунтованої підозри у вчиненні особою терористичної діяльності. Копія  рішення  про  превентивне  затримання  особи,  причетної  до терористичної  діяльності,  на  строк  понад  ніж  72  години  невідкладно надаватиметься  затриманій  особі,  а  також  негайно  направлятиметься  до слідчого  судді,  суду  відповідної  юрисдикції  разом  із  клопотанням  про  обрання належного запобіжного заходу щодо відповідної особи. Превентивне  затримання  особи  не  може  продовжуватись  після  розгляду слідчим суддею,  судом  клопотання  про обрання  належного запобіжного заходу стосовно цієї особи.

 

   
© 2014-2015 Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Київській області | При використанні матеріалів сайту посилання обов'язкове
Розробка: Троценко Сергій |  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.